Co předchází úspěšnému prodeji služby nebo produktu? Celá řada kroků, které dávají dohromady obchodní proces. Jak ho nastavit, aby byl efektivní a vedl k co nejlepším výsledkům? Digitalizujte ho!
Díky digitalizaci obchodního procesu bude řada činností probíhat automaticky a budete mít lepší přehled o vašich zákaznících, se kterými bude radost komunikovat.
Vezmeme to ale hezky od začátku.
Základem je automatizace prodeje
„CRM máte a mohl bych ho vidět?“ Jedna z prvních otázek, na které se ptám svých nových klientů. Prostřednictvím dobře nastaveného CRMka zautomatizujete procesy, jako jsou tvorba nabídek, fakturace nebo třeba sledování objednávek. Výsledky se dostaví obratem, kromě lepších prodejních čísel s největší pravděpodobností uvidíte
i to, že můžete ušetřit pracovní sílu.
Komunikace se zákazníkem 21. století
Když zákazník projeví zájem, je třeba ho co nejrychleji přesvědčit o tom, že vaše služba či produkt jsou to, co zrovna potřebuje. Zákazníci ale čas neřeší a mají dotazy prakticky 24 hodin denně. Jenže vy, objektivně, potřebujete dělat jinou práci, věnovat se rodině, spát… Nechte odpovědi na chatbotovi, automaticky a obratem odpoví zákazníkům na běžné dotazy, zákazníci budou mít potřebné informace a budou zase o krok blíž k tlačítku „objednat“.
Díky datům cíl neminete
Digitalizace ve spojení se sociálními médii a emailovou komunikací vám přinese cenná data a poznatky, díky kterým lépe poznáte chování a potřeby svých zákazníků. Analýza dat vám může například ukázat, které produkty nebo služby jsou nejoblíbenější a kde máte slabá místa. Zacílit na vaše zákazníky pak bude mnohem jednodušší.
Objevujte nové trhy
Pokud zdigitalizujete svůj obchodní proces, budete flexibilnější a budete mít více příležitostí pro další rozvoj. V rámci e-commerce se přímo nabízí expanze na zahraniční trhy. Nic vám nebrání prodávat své produkty nebo služby prakticky po celém světě.
Bez plánu a kvalifikovaného týmu se neobejdete
Dá se říct, že digitalizace obchodního procesu je nezbytným krokem k úspěšnému rozvoji a růstu každé firmy. Nejdůležitější je identifikovat oblasti, kde vám může digitalizace pomoct, a pak implementovat jednotlivé digitální nástroje. Chce to mít plán pro řízení a monitorování digitálních projektů, abyste mohli plně využít jejich potenciál.
Neobejdete se také bez kvalifikovaného týmu, který bude schopen s digitální nástroji pracovat a analyzovat data. Tato investice do vzdělávání zaměstnanců se vám jednoznačně vyplatí! Digitalizace totiž není jednorázová záležitost, je to proces, který se neustále rozvíjí a upravuje podle toho, jak se mění trh a potřeby zákazníků.
Buďte připravení!
JB